امروز جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ مصادف با ۱۹ صفر ۱۴۴۱
  • اذان صبح: ۰۴:۴۹
  • طلوع آفتاب: ۰۶:۱۲
  • اذان ظهر: ۱۱:۵۰
  • غروب آفتاب: ۱۷:۲۷
  • اذان مغرب: ۱۷:۴۵
  • نیمه شب شرعی: ۲۳:۰۸
  • امام سجاد(ع): حقّ مادرت بر تو، این است که بدانی او تو را در جایی حمل کرده است که هیچ کس، دیگری را حمل نمی‌کند و از میوۀ دلش چیزی را به تو داد که احدی به دیگری نمی‌دهد و تو را با تمام اعضایش حفظ کرد...
+-
بازدید: ۲۹۲
۱۸ دی ۱۳۹۷
گفتگو با دکتر«محمدرضا زندی» درباره دانشگاه علمی کاربردی قوه قضائیه:

ایران جزو معدود کشورهایی است که زندانیان را به دانشگاه می‌فرستد

دانشگاه علمی کاربردی قوه قضائیه که با هدف ارتقاء مهارت قضات و کارمندان فعالیت خود را در این نهاد آغاز کرده است، به یکی از بازوهای بالقوه قوه قضائیه در ارائه خدمات آموزشی و افزایش توانمندی‌های علمی و عملی تبدیل شده است. این موسسه با وجود اینکه از سابقه طولانی در بخش آموزش برخوردار نیست...

دانشگاه علمی کاربردی قوه قضائیه که با هدف ارتقاء مهارت قضات و کارمندان فعالیت خود را در این نهاد آغاز کرده است، به یکی از بازوهای بالقوه قوه قضائیه در ارائه خدمات آموزشی و افزایش توانمندی‌های علمی و عملی تبدیل شده است. این موسسه با وجود اینکه از سابقه طولانی در بخش آموزش برخوردار نیست اما در همین مدت توانسته دانشجویان زیادی را از مراکز وابسته به قوه قضائیه، مردم و حتی زندان‌ها جذب کند، به گونه‌ای که در حال حاضر تنها ۵۱۸ نفر از دانشجویان این موسسه را زندانیان کشور تشکیل می‌دهند که این مهم، در پیشگیری از وقوع جرم و بازگشت به شرایط قبل از ارتکاب به جرم پس از آزادی در سطح جامعه تأثیر شگرفی خواهد داشت. در این شماره پیام آموزش با دکتر «محمدرضا زندی» به گفتگو نشستیم تا بیشتر با این نهاد علمی آموزشی و کارکردهای ویژه آن آشنا شویم.
آشنایی با موسسه آموزش عالی علمی کاربردی قوه قضائیه
از جمله وظایف دستگاه قضا نهادینه کردن عدالت در جامعه در سایه عمل به دستورات و احکام دین مبین اسلام و نظارت بر حسن اجرای قوانین جمهوری اسلامی ایران که متضمن اعتلای ملت و کشور است و این مهم با وجود نیروهایی خدوم، متعهد و متخصص که خود را ملزم به رعایت قانون و اجرای عدالت می‌دانند، امکان‌پذیر خواهد شد. ارتقاء سطح علمی و مهارتی فعالان دستگاه قضا و گسترش آموزش حقوق در سطح جامعه، دو عامل مهم تحقق جامعه عدالت‌محور است. در این میان تدوین برنامه‌ای جامع و وجود مدیریتی کارآمد که متولی آموزش با هدف افزایش کیفی دوره‌های آموزشی باشد، ضرورتی اجتناب ناپذیر است. بدین منظور موسسه آموزش عالی علمی کاربردی قوه قضائیه (شهید قدوسی) با تصویب شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ ۱/۵/۱۳۹۱ فعالیت خود را با هدف عینیت بخشیدن به ایده‌هایی که در حوزه نظری وجود دارد و با رویکرد تلفیق دو حوزه نظری (دروس دانشگاهی) و تجربی که منتهی به دادرسی عادلانه با افزایش علم و توانمندی شاغلین و آحاد مردم است و همچنین ایجاد ضابطه و ملاک برای تحقق دادرسی تخصصی که از جمله تکالیف قوه قضائیه است، آغاز کرده است.
شایان ذکر است موسسه به عنوان یکی از نهادهای وابسته به قوه قضائیه با عنوان (دانشگاه جامع علمی کاربردی قوه قضائیه) در چارت تشکیلاتی به تصویب رئیس قوه قضائیه در تاریخ ۱/۲/۱۳۹۳ رسیده است.
ارکان موسسه:
۱-هیات امنا       ۲-مراکز وابسته
اعضای هیات امنا:
۱-رئیس قوه قضائیه
۲-وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
۳-وزیر دادگستری
۴-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
۵-رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور
۶-رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قوه قضائیه
مراکز وابسته:
مراکز ۲۲ گانه دادگستری استان‌ها(۱۵۹۰۰ نفر دانشجو)
در دادگستری استان‌های: تهران- خراسان رضوی- لرستان- بوشهر- گلستان- گیلان-کردستان- آذربایجان‌شرقی- زنجان- قم- مرکزی- اصفهان- کرمانشاه- همدان- اردبیل- البرز- قزوین- سمنان- مازندران- خوزستان- فارس- سیستان و بلوچستان
بیشترین دانشجو در مرکز تهران با ۲ هزار و ۲۷۷ نفر دانشجو
مراکز ۱۰ گانه سازمان زندان‌ها (۳ هزار و ۴۰۴ نفر دانشجو)
در سازمان زندان‌ها استان‌های تهران- خوزستان- کرمان- فارس- گیلان- سیستان و بلوچستان- همدان- آذربایجان شرقی- خراسان رضوی- اصفهان
بیشترین دانشجو در مرکز سازمان زندان‌های تهران با ۸۷۹ نفر دانشجو
مراکز ۱۳ گانه بعثت (مخصوص زندانیان – ۵۱۸ نفر دانشجو)
مراکز بعثت شامل: بعثت ۱ تهران- بعثت ۲ و ۳ البرز- بعثت ۷ بندرعباس- بعثت ۸ همدان- بعثت ۹ یزد- بعثت ۱۰ زاهدان- بعثت ۱۱ شیراز- بعثت ۱۳ گیلان- بعثت ۲۴ مرکزی- بعثت ۲۵ خراسان جنوبی- بعثت ۳۰ کهگیلویه و بویراحمد- بعثت ۶ اصفهان
بیشترین دانشجو در مرکز بعثت ۳ زندان مرکزی البرز با ۱۷۲ نفر دانشجوی زندانی
مرکز کانون سردفتران و دفتر یاران یک هزار و ۲۲۴ نفر دانشجو
مرکز کانون وکلای دادگستری(یک هزار و ۷۳ نفر دانشجو)
حال که با موسسه آموزش عالی علمی کاربردی قوه قضائیه و مراکز وابسته به آن آشنا شدیم، در گفتگو با رئیس دانشگاه علمی کاربردی به نقش این موسسه در تلفیق دو حوزه نظری و تجربی و افزایش توانمندی‌های شاغلین در این حوزه می‌پردازیم.
چه ضرورتی احساس شد که موسسه آموزش عالی علمی کاربردی قوه قضائیه تشکیل شود؟
در دوره جدید مدیریت قوه قضائیه تغییراتی در تشکیلات صورت گرفت و برهمین اساس به‌منظور تقویت منابع انسانی، پژوهشگاه قوه قضائیه و دانشگاه جامع علمی کاربردی قوه قضائیه به ساختار این نهاد افزوده شد که در گذشته این دو تشکیلات وجود نداشت.
هدف اصلی دانشگاه‌‌های علمی کاربردی در نهادهای حاکمیتی یا غیر حاکمیتی این است که مهارت پرسنل خود را افزایش دهند؛ یعنی سیستم خود را بروز کرده و منابع انسانی را از لحاظ کیفی رشد دهند.
یکی از امتیازات تشکیلات آموزش عالی علمی کاربردی قوه قضائیه با دانشگاه‌های دیگر در این است که این دانشگاه یک مجموعه علمی و کاربردی است و قصد دارد حوزه نظر و عمل را به هم نزدیک کند.
هدف از تاسیس موسسه آموزش عالی علمی کابردی قوه قضائیه چه بوده است؟
یکی از اهداف موسسه، تمرکز امور آموزشی و حقوقی در حوزه‌های مردمی و مهارتی قوه قضائیه در سازمان‌های وابسته، دادگستری‌ها و شوراهای حل اختلاف با اولویت آموزش مردمی و افزایش مهارت کارمندان و قضات بوده است.
امروزه آحاد مردم دریافته‌اند که آگاهی از قوانین و حقوق قضایی و رعایت آن عامل مهمی در افزایش کیفیت زندگی و آسیب‌های اجتماعی است بنابراین اشتیاق به آشنایی با حقوق، موسسه را بر آن داشت تا بخشی از توان خود را در این راه صرف کند. این مهم و تکلیف در قانون برنامه پنجم توسعه آمده است که به نظر می‌رسد موسسه از جمله نهادهایی محسوب می‌شود که به این هدف در راستای تحقق تکلیف قوه قضائیه اقدام کرده است.
از مهمترین اولویت موسسه، افزایش مهارت کارمندان و قضات (آموزش بدو خدمت و ضمن خدمت) است؛ با توجه به صرف بودجه‌ای بالغ بر ۴ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان در بخش آموزش قوه قضائیه در سراسر کشور و مبالغ قابل توجهی در سایر سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه، موسسه این پیش‌بینی را داشت که متولی برگزاری دوره‌های آموزشی پرسنل قوه قضائیه و سازمان‌های وابسته شود و با افزایش کیفی دوره‌های آموزش بدو و ضمن خدمت در دانشگاه‌های تحت نظارت سراسر کشور، درصدد رفع خلاء موجود بین حوزه نظر و عمل باشد. با این رویکرد علاوه بر اینکه آموزش پرسنل در محیطی کاملا دانشگاهی و به صورت تخصصی برگزار می‌شود، این امر موجب می‌شود پرسنلی که در ستادهای آموزش مشغول به خدمت هستند، با توجه به کمبود نیرو در محاکم و دادسراها به واحدهای قضایی سوق داده شوند.
البته این واگذاری به موسسه بارها مورد تاکید و تایید معاون منابع انسانی قوه قضائیه قرار گرفته است اما تاکنون باوجود تاکید وی و اعلام آمادگی مراکز علمی کاربردی ۲۰ و چندگانه کشور در نشست روسای مراکز وابسته به موسسه در تاریخ ۳/۶/۱۳۹۵ و اعلام صریح به وی، همانگونه که مرکز علمی کاربردی کانون وکلا کلیه آموزش‌های ضمن خدمت وکلا را در خود کانون برگزار می‌کند، هنوز تحقق عملی و عینی پیدا نکرده است.
از دیگر اهداف این موسسه می‌توان به افزایش کیفی دوره‌های آموزشی با ایجاد پودمان‌های تخصصی و حرفه‌ای(مورد تایید وزارت علوم) با هدف ارتقای دانش و مهارت قضات و کارمندان در شعب تخصصی و بروزرسانی اطلاعات آنان، ساماندهی مدرسان با هدف به‌کارگیری قضات در حوزه آموزش و استفاده از پتانسیل تجربی آنان در مقام مدرسی مراکز آموزشی تابعه و تقریب حوزه نظر و عمل و در عین حال به‌روز شدن اطلاعات قضات و ایجاد ضابطه و ملاک برای تحقق دادرسی تخصصی و عادلانه اشاره کرد.
همچنین ایجاد مناطق آموزشی – فرهنگی در نقاط مختلف کشور، طراحی و اجرای دوره‌های پودمانی کارآموزی قضایی و وکالت و تدوین برنامه راهبردی به منظور هدف‌گذاری و تبیین چشم انداز، رسالت، راهبردهای کلان و برنامه‌های عملیاتی موسسه با همکاری نخبگان و خبرگان درون و برون سازمانی در راستای کیفیت بخشی و اعتلای نظام آموزش مهارتی در دستگاه قضایی کشور از دیگر اهداف موسسه آموزش عالی علمی کاربردی قوه قضائیه است.
هدف مهم دیگر موسسه تنظیم و تدوین متون آموزشی در امور حقوقی و یکسان‌سازی سرفصل‌های دروس و رشته‌های جدید متناسب با ماموریت‌های قوه قضائیه در دوره‌های پودمانی و مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در مراکز تابعه سراسر کشور است که به نظر می‌رسد این مهم با استفاده از ظرفیت پژوهشکده ممکن و میسر خواهد بود و در عین حال به اهداف پژوهشگاه قوه نیز جهت می‌دهد.
در واقع باید متذکر شد که هدف اصلی دانشگاه علمی کاربردی قوه قضائیه، بالابردن مهارت‌های شغلی پرسنل قوه قضائیه در همه سازمان‌ها و تخصصی کردن امر آموزش بوده است.
چگونه می‌توان برای دادگاه‌ها و دادسراهای مختلف قضات تخصصی آموزش داد؟
یکی از تکالیف ریاست قوه قضائیه ایجاد شعب تخصصی است؛ شعب تخصصی یعنی به تناسب نیازهای جدید در حوزه‌های مختلف مانند سایبر، جرایم اقتصادی، بهداشت، تروریسم و … دادگاه‌ها و دادسراهای تخصصی تاسیس شود بنابراین بهترین سازمانی که می‌تواند شعب را تخصصی کند، دانشگاه است. هم‌اکنون شاهد هستیم که قضات با لیسانس حقوق می‌توانند در دادگاه‌های مختلف از خانواده گرفته تا دادگاه کیفری و جنایی قضاوت کنند. بهترین ارگانی که می‌تواند آموزش‌های پودمانی و تخصصی را به قضات ارائه دهد، آنها را متخصص کند و مدرک معتبر دانشگاهی ارائه دهد، دانشگاه علمی کاربردی قوه قضائیه است؛ زیرا دانشگاهی وابسته به قوه قضائیه محسوب می‌شود و نگاه آن بیشتر مهارتی است تا تئوری.
البته تخصصی نبودن در حوزه وکالت نیز مشاهده می‌شود؛ زمانی‌که فردی پروانه وکالت اخذ می‌کند، پرونده‌های مختلفی از جمله قتل، تجاری، سرقت و خانواده را می‌پذیرد در حالیکه این موضوع در دنیا دیگر وجود ندارد و مانند حوزه پزشکی همه مسائل تخصصی شده است؛ در حوزه حقوق نیز همین روال وجود دارد بنابراین در حوزه وکالت و قضاوت نیز باید این گونه باشد.
دانشگاه علمی کاربردی قوه قضائیه باید افراد متخصص تربیت کند تا در کل کشور هرکجا به آنها نیاز شد، قضات تخصصی به آن مکان‌ها فرستاده شوند؛ البته در این باره باید متذکر شوم که معمولا برخی قضات از آموزش استقبال نمی‌کنند اما چنانچه آموزش جهت تخصصی پیدا کند و شرط، احراز سمت قضایی شود، بدون شک استقبال شایان توجهی به‌دنبال خواهد داشت ولی در حوزه‌هایی همچون دادگستری، زندانبانی، بازرسی، پزشکی قانونی و ثبت می‌توان چنین ظرفیتی را ایجاد کرد که ما بدین منظور مکاتباتی را انجام داده‌ایم که در ادامه بدان اشاره می‌کنم.
در چیدمان دانشگاه علمی کاربردی قوه قضائیه برای تمام ارکان دادرسی تشکیلاتی برای تحصیل در نظر گرفته شده است؛ بدین معنی که برای پرسنل سازمان زندان‌ها، کانون وکلا، کانون سردفتران و حتی زندانیان دانشکده‌هایی تاسیس شده است تا به آنها آموزش و مهارت لازم داده شود.
به‌نظر ما امر مهارت و آموزش از امور تصدی‌گری است و حاکمیتی نیست بنابراین واگذاری این امر ممدوح و مناسب است البته حجت‌الاسلام و المسلمین امینی معاون منابع انسانی قوه قضائیه تصدی‌گری و مباشرت مستقیم معاونت در امر آموزش را از آسیب‌ها می‌دانستند اما بدنه معاونت آماده این واسپاری نیست.
در صحبت‌های خود به این اشاره کردید که دانشگاه علمی کاربردی قوه قضائیه برای زندانیان در زندان‌ها نیز فرصت تحصیل فراهم کرده است؛ کمی در این خصوص توضیح بفرمایید.
در راستای نگاه به اصلاح بزهکار در دوران تحمل محکومیت، تاسیس دانشگاه علمی کاربردی قوه قضائیه برای زندانیان در زندان‌ها در نوع خود در نظام بازپروری مجرمان کم نظیر است. هم‌اکنون در مراکز علمی کاربردی ۱۳ گانه بعثت دانشکده‌هایی برای تحصیل زندانیان ایجاد شده است و زندانیان در رشته‌های متناسب با امکانات زندان مانند حقوق ثبتی، نگارش حقوقی، اصلاح و تربیت، مددکاری اجتماعی و خانواده، نرم‌افزار کامپیوتر، تربیت مربی قرآن کریم، حسابداری مالی، فنی مکانیک خودرو، تولید قارچ‌های خوراکی، مدیریت کسب و کار، فناوری اطلاعات اینترنت و شبکه‌های گسترده، مترجمی زبان، حسابداری تولیدی و صنعتی، برنامه‌سازی کامپیوتر و مدیریت خانواده در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل هستند.
در حال حاضر ۵۱۸ نفر زندانی دانشجو در دانشکده علمی کاربردی قوه قضائیه مشغول به تحصیل هستند که مرکز بعثت ۳ زندان مرکزی البرز با ۱۷۲ نفر بیشترین دانشجوی زندانی را در خود جای داده است.
آیا از زندانیان شهریه دریافت می‌کنید؟
خیر؛ در گذشته از زندانیان شهریه دریافت می‌شد اما خوشبختانه با توجه به تصویب معافیت پرداخت شهریه در هیئت امنای دانشگاه علمی کاربردی زندانیان بدون هیچ هزینه‌ای در حال تحصیل هستند و به آنها مدرک دانشگاهی اعطا می‌شود ضمن اینکه زندانیان نیز برای تحصیل در موسسه آموزش عالی علمی کاربردی قوه قضائیه باید مانند سایرین معدل لازم را کسب کرده باشند تا بتوانند برای تحصیل ثبت‌نام ‌کنند.
آیا برنامه‌ای برای توسعه مراکز علمی کاربردی بعثت در دستور کار دارید؟
بله؛ یکی از برنامه‌های جدی ما در سال ۱۳۹۶ توسعه مراکز علمی کاربردی بعثت در سطح کشور و فراهم کردن دسترسی آسان مددجویان زندان‌ها به تحصیلات دانشگاهی است.
آیا پیشنهادی برای واسپاری امر آموزش سایر سازمان‌های وابسته در دستور کار موسسه است؟
بله؛ در حال حاضر مکاتباتی با سازمان بازرسی کل کشور، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان پزشکی قانونی انجام شده است که در چند ماه گذشته با پزشکی قانونی تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید و سازمان بازرسی کل کشور رشته‌هایی را پیشنهاد کرده که در حال تصویب آن هستیم.
چه تعداد دانشجو در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و چه تعداد فارغ‌التحصیل دارید؟
در مراکز تابعه موسسه آموزش عالی علمی کاربردی قوه قضائیه ۲۲ هزار و ۱۱۹ نفر تحصیل می‌کنند. کل دانشجویان مراکز دادگستری استان‌ها ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر هستند که از این تعداد ۷ هزار و ۴۸۶ نفر در مقطع کاردانی و ۷ هزار و ۹۴۱ نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.
همچنین در مراکز ۱۰ گانه سازمان زندان‌ها ۳ هزار و ۴۰۴ نفر، در مرکز کانون سردفتران و دفتریاران یک هزار و ۲۲۴ نفر و در مرکز کانون وکلای دادگستری یک هزار و ۷۳ نفر دانشجو داریم.
کل فارغ التحصیلان مراکز دادگستری استان ۲۱ هزار و ۳۴۱ نفر هستند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۳۲ نفر در مقطع کاردانی و ۶ هزار و ۸۱۵ نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.
چه تعداد استاد و مدرس در دانشگاه علمی کاربردی تدریس می‌کنند؟
در این موسسه یک هزار و ۲۵۰ نفر مدرس مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۸۴/۵ درصد مدرک دکترا، ۶ درصد دانشجوی دکترا، ۸۸/۲ درصد مدرک حوزوی، ۰۴/۶۹ درصد مدرک کارشناسی ارشد و ۸۴/۱ درصد مدرک کارشناسی دارند و همچنین در حال حاضر ۲/۴۶ درصد از مدرسان موسسه را قضات تشکیل می‌دهند.
روند پذیرش دانشجو در دانشگاه قوه قضائیه به چه صورت است؟
علاقه‌مندان به تحصیل در موسسه آموزش عالی علمی کاربردی قوه قضائیه می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت‌نام کنند؛ تحصیل در این دانشگاه شرایطی دارد که یکی از آنها شرط معدل است. ظرفیت‌ها و رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی قوه قضائیه نیز مانند سایر دانشگاه‌ها در دفترچه آزمونی که در سایت سازمان سنجش کشور اعلام می‌شود، قابل دسترس علاقه‌مندان به این دانشگاه است.
چه رشته‌هایی در دانشگاه علمی کاربردی قوه قضائیه وجود دارد؟
در حال حاضر در دانشگاه علمی کاربردی قوه قضائیه در مقطع کاردانی رشته‌هایی همچون ارشاد و معاضدت قضایی، حقوق ثبتی، حقوق اداری،‌ نگارش حقوقی، دستیار قضایی، ضابطین قضایی، شورای حل اختلاف و خدمات قضایی؛ در مقطع کارشناسی رشته‌هایی همچون ارشاد در امور کیفری، ارشاد در امور مدنی، حقوق ثبتی، دستیاری قضایی در امور مدنی، دستیاری قضایی در امور کیفری و مددکاری قضایی و در مقطع کارشناسی ارشد رشته آسیب‌شناسی پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های خاص وجود دارد.
آیا قصد دارید که رشته‌هایی دیگری به رشته‌های موجود در دانشگاه بیفزایید؟
در بخش پژوهشی دانشگاه با تشخیص شورای آموزش رشته‌های جدیدی را در دست تهیه و تصویب داریم که از جمله آن می‌توان به اموراداری قضایی، حقوق بیمه، حقوق پزشکی و امور دارویی، حقوق جزا گرایش تحقیقات جنایی، قضاوت در شورای حل اختلاف، احیای حقوق عامه و شهروندی، حقوق فناوری اطلاعات و ارتباطات، قضاوت در امور کیفری، قضاوت در امور مدنی در مقطع کارشناسی و رشته قضاوت در سازمان قضایی نیروهای مسلح در مقطع کارشناسی ارشد حرفه‌ای اشاره کرد.
موسسه آموزش عالی علمی کاربردی قوه قضائیه از بدو تاسیس تاکنون چه عملکردی داشته است؟
انتظام مالی، اداری و استخدامی مراکز تابعه، تشکیل جلسه هیئت امنا، انجام مکاتبات لازم با سازمان‌های تابعه قوه قضائیه که فاقد مرکز علمی کاربردی باشند جهت تاسیس مرکز آموزشی و پیگیری تا حصول نتیجه، همکاری با مراکز جدید التاسیس جهت شروع دوره‌های آموزشی، بررسی وضعیت و تایید درخواست دوره‌های مراکز وابسته در آغاز هر ترم و ساماندهی وضعیت دوره‌های مراکز متناسب با نیازهای منطقه‌ای، بررسی مشکلات و نیازهای مراکز تحت نظارت و ارزیابی عملکرد آنها، جذب ضابطه‌مند پرسنل و اساتید در سراسر کشور برابر آیین نامه‌های استخدامی اعضای غیر هیات علمی و سوق دادن سیاست‌های مراکز آموزشی تحت نظارت، مبنی بر تامین اساتید از میان قضات توانمند در امر تدریس از جمله فعالیت‌های دانشگاه علمی کاربردی قوه قضائیه از بدو تاسیس تاکنون بوده است.
به‌روزرسانی سرفصل دروس، هماهنگی با امور مالی قوه قضائیه جهت ارائه برخی خدمات رفاهی برای کارکنان از قبیل بیمه تکمیلی و ایجاد شرایط دریافت وام قرض الحسنه جهت کارکنان، توسعه و گسترش سهمیه شاغلین و برگزاری نشست‌های ماهانه علمی – حقوقی با دعوت از اساتید برجسته و صاحب نام در خصوص موضوعات مختلف حقوقی اشاره کرد.
آیا سایتی برای اطلاع‌رسانی‌های دانشگاه راه‌اندازی شده است؟
سایت موسسه آموزش عالی علمی کاربردی قوه قضائیه در آبان ماه ۱۳۹۲ با آدرس www.ghodousi.ir راه‌اندازی شده است. در این سایت اقدامات مربوط به موسسه به صورت شفاف اطلاع‌رسانی می‌شود و تعداد بازدیدکنندگان مبین استقبال از این سایت است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *